Skip to content

Sıfır Atık Belgelerinin Yenilenmesi

crop_sifir-atik--8230-20230614091247

Bilindiği gibi israfın önlenmesi, kaynakların daha verimli kullanılması, oluşan atık miktarının azaltılması, etkin toplama sisteminin kurulması, atıkların geri kazanılması gibi konuları kapsayan bir atık önleme yaklaşımı ve hedefi olarak belirlenmiş olan “Sıfır Atık Projesi’’ kapsamında; 12 Temmuz 2019 tarihli ve 30829 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Sıfır Atık Yönetmeliği gereğince, veri girişlerinin gerçekleştirilmesi ve belgelendirme süreçlerinin yapılmasına ilişkin iş ve işlemler Entegre Çevre Bilgi Sistemi’nde yer alan Sıfır Atık Bilgi Sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir.

Sıfır Atık Yönetmeliği’nin “Sıfır atık belgesine başvuru ve başvurunun değerlendirilmesibaşlıklı 17’nci maddesinin üçüncü fıkrasında “Sıfır atık belgelerinin geçerliliği beş yıldır. Belge alma yükümlülüğü bulunan yerler, belgenin geçerlilik süresi dolmadan üç ay önce belgenin yenilenmesi için başvuruda bulunurlar ve belge süreci yeniden başlar.” hükmü yer almaktadır.

Bu kapsamda; Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü’nün 05.02.2025 tarihli yazısına istinaden, İlçe Belediyemiz sınırları içerisinde belge alma yükümlülüğü bulunan Konut-Siteler, Kafeterya ve Restoranlar tarafından; “Sıfır Atık Belge Yenileme Kılavuzu” doğrultusunda belge yenileme işlemlerinin yapılması gerekmektedir.

ADALAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü

SIFIR ATIK BELGE YENİLEME KILAVUZU
(https://webdosya.csb.gov.tr/db/istanbul/haberler/sifir-atik-belge-yen-leme-kilavuzu-20250121140528.pdf)

SON DUYURULAR