-
AFET MÜDÜRÜ: SELVİYE ERDOĞAN
TELEFON: 0 216 382 3 382
DAHİLİ: 143
E-POSTA: afet@adalar.bel.tr
AFET MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV TANIMI
Müdürlüğün kurum içi ve kurum dışı yazışmalarını yapmak, Görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konularda zamanında, yürürlükteki mevzuata uygun ve eksiksiz olarak görev yapmak.
3163 sayılı Sivil Savunma Kanunu, (TAMP) Türkiye Afet Müdahale Planı, (İRAP) İl Afet Risk Azaltma Planı, Sivil Savunma Planları ve yürürlükte bulunan ilgili diğer mevzuatlar kapsamında, bu alanda görev yapan kamu, özel kurum ve kuruluşlar ile (bulunması durumunda sivil toplum kuruluşları da dahil) koordinasyonu sağlayarak, gerekli çalışmaları yapmak,
İlçede meydana gelen afet ve acil durumlarda arama ve kurtarma hizmetlerini birimler ve kurumlar ile imkânlar ölçüsünde koordineli şekilde yürütmek,
Sorumluluk bölgesinde planlanan arama ve kurtarma tatbikatlarına katılmak,
Görev verilmesi halinde yurt içi ve dışında yapılacak eğitim ve tatbikatlara katılmak,
Arama, kurtarma ve insani yardım konularında yapılacak eğitimlerde bulunmak,
AFAD, Jandarma, Emniyet vb. Kamu Kurum ve Kuruluşları tarafından düzenlenen toplantılara katılmak. -
BASIN YAYIN HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRÜ: ŞENGÜL ALBAYRAK
TELEFON: 0 216 382 3 382
BASIN YAYIN BÜROSU DAHİLİ: 311 / 312 / 313 / 314
BAŞKANLIK ÖZEL KALEM BÜROSU DAHİLİ: 304 / 305
E-POSTA: basinyayin@adalar.bel.tr
BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV TANIMI
Adalar Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü; Adalar Belediye Başkanlığı’nın amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan ilgili mevzuat ve Belediye Başkanı’nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda, Belediye sınırları içinde kent halkının yönetime katılımını sağlamak, halkın inisiyatifini arttırmak, yerel yönetimler ve yerel demokrasiyi güçlendirerek, sorunların çözümünü sağlamaktan; halkla ilişkilerle ilgili konularda gerçek ve tüzel kişiler nezdinde olumlu bir kurum imajı ve kurumsal temelde sağlıklı bir halkla ilişkiler ortamı oluşturmak üzere faaliyetler yürütmekten, Belediye yönetiminin izlediği politikaların halka benimsetilmesi, yapılan çalışmaların halka duyurulması, halkın yönetime karşı olumlu hisler beslemesinin sağlanmasından, halkın da yönetim hakkındaki düşüncelerinin, yönetimden beklentilerinin alınması amaçlı çalışmaları yürütmekten, kurumun faaliyet alanına giren gelişmeleri takip etmekten, çalışmaları hakkında amirini yazılı ve sözlü sistematik olarak bilgilendirmekten, tanıtım ve halkla ilişkiler konularında, kurum dışındaki özel ve tüzel kişilerle ilişkilerde iletişim bakımından dikkate alınacak hususlarda, Belediye’nin imajının istenilen şekilde güçlendirilmesi vb. konularda kurum menfaatini gözetme yönündeki görüşlerini belirtmekten, alanıyla ilgili işleri icra etmekten, halkı bilinçlendirici broşür, bülten, Belediye web sayfası vb. çalışmalarını içerik açısından yürütmekten, vatandaşlardan gelen şikâyet, teklif vb. konuları en kısa zamanda Belediye’nin diğer birimleri ile çözüme kavuşturup ilgililerine bilgi verilmesini sağlamaktan, birimler tarafından yapılan çalışmaların tanıtımını yapmaktan, halk meclisi veya Belediye Başkanının katılacağı halkı bilgilendirici çalışmaları koordine etmekten, Adalar ve İstanbul açısından önemli günlerin kutlamaları ile ilgili etkinlikleri düzenlemekten, Belediye’nin tüm tanıtım çalışmalarını yürütmekten, ilçenin kültürel zenginliklerini arttırıcı çalışmalar ve konferans, panel, sempozyum, belgesel, film vb. etkinlikler hazırlamaktan, sorumludur.
-
BİLGİ İŞLEM MÜDÜRÜ: SELİM TÜRKMEN
TELEFON: 0 216 382 3 382
E-POSTA: bilgiislem@adalar.bel.tr
A. Stratejik plan ve gelecekteki ihtiyaçların ve mevcut durumun analizini yaparak her takvim yılına ait müdürlük yatırım programını ve bütçesini hazırlayarak karara bağlanmak üzere Belediye Meclisine gönderir,
B. Yatırım Programı dâhilinde İhalesi yapılacak işlere ait dosyaları hazırlar,
C. İhalesi gerçekleştirilen işlerin şartname ve sözleşmelerine uygun yapımını takip ve kontrol eder,
D. Belediye birimlerinden gelen evrakı, konusuna göre sonuçlandırıp takibini yapar ve dosyasına kaldırır.
E. Belediye bilişim teknolojik sistemlerinin ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmesi için tedbirler alır,
F. Diğer müdürlüklerin bilgi teknolojileri kullanımlarını koordine eder. Bu amaçla, gerektiğinde yasal dayanaklar ve belediye başkanının verdiği yetki çerçevesinde, diğer müdürlüklerin iş ve işlemlerinde gerekli müdahale ve iyileştirmeleri yapar.
G. Belediye birimlerinin bilgisayar ve iletişim teknolojisinden en iyi biçimde ve ortak olarak yararlanabilmesi için gerekli altyapı çalışmalarını yapar. Belediye bilgisayar sistemini bir bütün olarak kurar ve işletir,
H. Belediye bilgisayar/bilişim teknolojilerinin bütünleşik olarak ve için de uyum içinde çalışması amacıyla diğer müdürlüklerin kullandığı/kullanacağı sistem, cihaz ve yazılımları belirler, yönetir, değiştirir/günceller,
İ. Belediyenin bilişim teknolojilerini kullanması ve hizmet olarak sunması için gerekli teknolojileri planlar, araştırır, geliştirir veya satın alarak uygular.
J. Yönetim Bilgi Sistemi, Coğrafi Bilgi Sistemi, Elektronik Belge Yönetim Sistemi, e-Belediyecilik, M-belediyecilik sistemlerini işletilir. İş süreçlerini elektronik ortama taşıyarak hizmet kalitesini yükseltici, çeşitlendirici, verimliliği artırıcı yeni sistemleri tasarlar ve kurar,
K. Belediyemiz ihtiyaçları doğrultusunda kullanılacak yazılımları güncel mevzuata uygun biçimde yazar veya hizmet alımı yoluyla temin eder. Yazılımların uyum içinde ortak veri havuzuna dayalı çalışmasını sağlar.
L. Sistem yönetimi kavramı içinde bilgisayar sistemine bağlı bilgisayar ve çevre cihazlarının kullanıcıların yanlış veya hatalı kullanımlarından kaynaklanan nedenlerle ya da sistemde kendiliğinden kaynaklanan (yıpranma, dış etkenler v.b.) nedenlerle çıkan sorunları gidererek sistemin sorunsuz çalışmasını sağlar ve sistemi yönetir.
M. Bilgisayar sisteminin devamlılığını sağlayıcı gerekli güvenlik sistemini kurar, gerekli güvenlik tedbirlerini alır.
N. Belediye bilgisayar sistemi kullanıcıları için kullanıcı adları ve şifreler oluşturur ya da iptal eder, yetkilerine göre sistem kaynaklarına erişim sağlar ya da kısıtlar, (e-posta, programlar, veri depoları v.b.).
O. Bilgisayar sistemindeki kurumsal verilerin güvenliği ile ilgili tüm tedbirleri alır. Kurumsal verileri güvenli biçimde depolar, yedeklerini tipine, risk ve önem derecesine göre belirleyeceği aralıklarla yedekler ve arşivler, (saatlik, günlük, haftalık, aylık, 3 aylık, 6 aylık aralıklarla) alır.
P. Belediye bilgisayar sistemi kullanıcıları için teknik destek verir.
Q. Belediye bilgisayar sistemine bağlı bilgisayar ve çevre birimlerinin, kesintisiz güç kaynaklarının ve veri iletişim ve güvenlik altyapısının bakım ve tamirini yapar/yaptırır.
R. Bilgisayar sisteminin işleyişi için gerekli donanım, yedek parça ve sarf malzemelerini temin eder, stoklar, stok takibi yapar.
S. Belediyemizde hizmet verimliliğini ve çeşitliliğini artırmak adına bilgisayar teknolojilerini daha iyi kullanan personeller yetiştirilmesine yönelik eğitimler verir veya hizmet alımı yoluyla verdirir.
T. Yeni teknolojileri takip ederek kuruma adaptasyonunu sağlayıcı araştırma ve geliştirme çalışmaları yapar, analizler ve raporlar hazırlar.
U. İş süreçlerinin elektronik ortama aktarılması sonrasında bürokratik işlemleri azaltıcı süreç optimizasyonlarını başkana önerir.
V. Belediyemiz faaliyetlerinin ya da hizmetlerinin kentliye elektronik ortamda ulaştırılması için gerekli çalışmaları yapar.
W. Gerekli durumlarda görevlerini yerine getirmek amacıyla çeşitli mal ve hizmetleri satın alma yoluyla üçüncü şahıslardan ya da firmalardan temin eder. -
DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRÜ: KASIM TURAN
TELEFON: 0 216 382 3 382
DAHİLİ: 238
E-POSTA: destek@adalar.bel.tr
DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV TANIMI
Destek Hizmetleri Müdürlüğü, Adalar Belediye Başkanlığının amaçları, prensipleri, politikaları 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Belediye Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,4734 sayılı Kamu İhale Kanunu,4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 5366 sayılı Tebligat Kanunu, 832 Sayılı Sayıştay Kanunu, 232 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu,5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun ve diğer ilgili mevzuat ile Belediye Başkanı ve diğer üst yönetimin belirleyeceği esaslar çerçevesinde, bütçesine uygun, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda Satınalma ve ihale işlemleri, küçük onarımlar da dâhil olmak üzere yapıma ilişkin onarımlarla makine ve ekipmanın bakım ve onarım işlemleri, Koruma ve Güvenlik hizmetlerini yürütmekle yükümlüdür.
-
FEN İŞLERİ MÜDÜRÜ: BÜNYAMİN LÖK
TELEFON: 0 216 382 10 42
E-POSTA: fenisleri@adalar.bel.tr
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV TANIMI
Adalar Belediyesi sınırları içerisinde yürürlükteki İmar Planlarına uygun olarak yeni yolların yapılmasını ve mevcut yolların onarılmasını sağlamaktan, kış koşullarında yolların ulaşıma açık tutulmasından, trafik işaretlerini yapmaktan ve/veya yaptırmaktan, UKOME kararlarını uygulamaktan ve/veya uygulatmaktan, biriminin gereksinim duyduğu malzemeleri temin edilerek kullanıcılara verilmesini sağlamaktan; biriminin çalışma programını hazırlayıp takip etmekten, Belediyenin öteki birimleriyle işbirliği içerisinde kaçak yapıların yıkılması için gelen talebe göre gerekli araç-gereç ve ekipmanı sağlamaktan, kendi müdürlüğü ile ilgili kazı-dolgu işlerinin yürütülmesini takip etmekten, İmar Kanununun 23. maddesi ile ilgili uygulamaların ve Belediye Gelirleri Kanunu gereği Belediyece yapılan altyapı harcamalarının bu hizmetlerden yararlananlardan alınması için gerekli belgeleri düzenlemek, vatandaşların istek ve şikâyetlerini alıp değerlendirmek ve sonucunu ilgili kişi ve kurumlara iletmekten, fiziki çevre düzenlemeleri (bordur, kaldırım vb.) ile ilgili işleri yürütmekten, kentin altyapı ve yatırımlarının amaca ve onaylanan planlara uygun olarak yapılmasından; Adalar Belediyesi sınırları içerisinde imar planlarında yeşil alan olarak ayrılan yerlerin park ve bahçe, oyun ve spor alanları vb. şekilde toplumun ortak kullanım alanı olarak değerlendirilmesi çalışmalarını planlamak ve yürütmekten, yeni parklar oluşturmak ve eski parkların bakım ve yenilenmesini sağlamaktan, sera ve fidanlıklar aracılığı ile çeşitli çiçek ve fidanlar yetiştirerek çeşitli alanlarda kullanıma sunulmasını sağlamaktan, topluma çevre bilincinin aşılanmasında biriminin üzerine düşen görevleri yürütmekten, cadde, sokak ve refüjlerde ağaçlandırma çalışmaları yapılmasını takip etmekten; bölgedeki molozların toplanmasından ve döküm yerlerine nakledilmesinden, biriminin sunduğu hizmetlerle ilgili ihale işlemlerini yapmaktan hakedişleri ve ödemelerini takip etmekten, insan, hayvan ve çevre sağlığı konusunda gerekli çalışmaları yapmaktan sorumludur.
-
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE SIFIR ATIK MÜDÜRÜ: HACER ÖZDEMİR
TELEFON: 0 216 382 3 382
DAHİLİ: 143
KALEM: 144
E-POSTA: iklim@adalar.bel.tr
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE SIFIR ATIK MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV TANIMI
Sıfır Atık Bürosunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
İlçe sınırlarımız içerisinde, haneler, işletmeler ve kamu hizmetlerinde sıfır atık yönetim sistemini oluşturmak, uygulamak, kurumun stratejik ve yönetimsel süreçlerine dahil edilerek takip edilmesini sağlamakla yetkili ve sorumludur.
İlçe sınırlarımız içerisinde kurulan Atık Yönetim Sistemi ile üretim ve kullanım faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan, insan ve çevre sağlığına zarar verecek şekilde doğrudan veya dolaylı biçimde alıcı ortama verilmesi sakıncalı olan her türlü atığın çevreye duyarlı bir yaklaşım içerisinde yönetilmesini sağlar.
Hava, su ve toprak kalitesinin korunması amacıyla her türlü atığın sıfır atık yönetim hiyerarşisine uygun olarak önlenmesi, azaltımı, atık oluşumunun önlenemediği durumda yeniden kullanımı geri kazanımı veya bertaraf edilmesi için gerekli çalışmaları yapar veya yaptırır.
Her türlü atık konusunda çalışma ortakları ile koordineli olarak ilçe genelinde gönüllülere ve okullara çevre bilincini geliştirmeye yönelik eğitimler düzenleyerek yazılı ve görsel dokümanların halka aktarılmasını sağlar.
Hammadde ve doğal kaynakların etkin yönetimi ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda atık yönetimi süreçlerinde çevre ve insan sağlığının ve tüm kaynakların korunmasını hedefleyen Sıfır Atık Yönetim Sisteminin kurulmasına, yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine ilişkin çalışmaları yapar.
Tüm faaliyetlerinde Sıfır Atık Yönetmeliği’nde belirtilen genel esaslara uyar,
Halkı, atıklarını ayırmaya ve ayrı biriktirmeye teşvik eder,
Atık oluşumunun önlenmesi için israfı önlemeye teşvik edecek çalışmalarda bulunur,
Kaynağında ayrı biriktirilen atıkların birbirleriyle karıştırılmadan toplanmasına yönelik altyapıyı geliştirip yaygınlaştırır,
Toplanan atıkların öncelikli olarak maddesel geri dönüşüm ve diğer geri kazanım imkânlarının azami ölçekte değerlendirilmesini sağlar/sağlatır,
Geri dönüşümü/geri kazanımı mümkün olmayan atıkların nihai bertaraf işlemlerinde düzenli depolama yöntemini son seçenek olarak değerlendirir.
Sıfır atık yönetim sisteminin yaygınlaştırılması ve bu konudaki farkındalığın arttırılmasına yönelik bilinçlendirme ve eğitim faaliyetleri yapar, bu kapsamda düzenlenen faaliyetlere katkı ve katılım sağlar.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yürütülen Sıfır Atık Çalışmaları kapsamında gerçekleştirilen faaliyet ve atık toplama verilerinin Sıfır Atık Bilgi Sistemine (EÇBS) girişlerini sağlar ve gerekli yazışmaları yapar.
a) Geri Kazanılabilir Atıkların Yönetimi
1) Adalar İlçe sınırları içerisinde ambalaj atıklarının kaynağında ayrı toplanması, taşınması ve değerlendirilmesi imtiyaz hakkının kiraya verilmesi ihalesi kapsamında yapılan sözleşme hükümlerine uygun olarak ambalaj atıklarının kaynağında ayrı toplanmasını sağlar.
2) Ambalaj atıklarının toplanması ve taşınması işinin verimli şekilde yapılması için gerekli denetimleri yapar.
3) İlçemiz sınırlarında bulunan okul, resmi ve özel iş yerlerine ambalaj atık kumbaraları yerleştirmek ve atıkların geri kazanımı sağlamak.
4) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile gerekli yazışmaların yapılmasını sağlar.
5) Ambalaj atıklarının yetkili olmayan kişiler tarafından toplanmasını, taşınmasını, depolanmasını, geri dönüştürülmesi ve geri kazanılmasını önlemek amacıyla gerekli tedbirleri alır.
b) Bitkisel Atık Yağların Yönetimi
1) Halkımızın sağlığını korumak için belirlenen program dahilinde programa uygun olarak bitkisel atık yağların işletmelerde ve evlerde kaynağında ayrı toplanmasını sağlar.
2) “Bitkisel Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliği” gereği işlemler yürütülür.
3) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile gerekli yazışmaların yapılmasını sağlar.
4) Konut, otel, lokanta vb. yerlerden kaynaklanan kullanılmış kızartmalık atık yağların kanalizasyona, denize vb. alıcı ortama dökülmesini önlemek amacıyla, bitkisel atık yağ üreticilerinin Belediye ile protokolü bulunan çevre lisanslı firmalar ile sözleşme yapmalarını sağlamak, sözleşme yapmayanlara gerekli idari yaptırım uygulamak, atık yağların lisanslı firmalar tarafından toplanmasını sağlamakla yetkili ve sorumludur.
c) Atık Pil ve Akümülatör Atıklarının Yönetimi
Okullar, halk eğitim merkezleri, mahalle muhtarlıkları, eğlence yerleri ve halka açık merkezlerde, Atık Pil ve Akümülatörlerin Kontrolü Yönetmeliği mevzuat hükümleri doğrultusunda; atık piller için kaynağında ayrı toplama noktaları oluşturmak, halkı bilinçlendirmek üzere eğitimler düzenleyerek atık pillerin çevreye zarar vermeden toplanmasını sağlamak ve yetkilendirilmiş kuruluş vasıtasıyla bertarafa göndermekle yetkili ve sorumludur.
d) Atık Elektrikli ve Elektronik Eşyaların Yönetimi
İlçe genelinde oluşan her türlü atık elektrikli ve elektronik eşyanın, yasal mevzuatlar kapsamında toplanması için çalışmalar yapar ve halkın bilinçlendirilmesine yönelik faaliyetleri düzenler. Toplanan AEEE’leri belirlenen lisanslı işleme tesislerine göndermekle yetkili ve sorumludur.
e) Tekstil Atıklarının Yönetimi
İlçe genelinde oluşan tekstil atıklarının vatandaşlar tarafından getirilmesi için ilçe geneline kumbaralar yerleştirerek atıkların toplanması faaliyetlerini yürütür.
f) Atık İlaçların Yönetimi
Evlerde son kullanma tarihi geçmiş veya farklı sebeplerle atık haline gelmiş ilaçların yaratacağı çevresel etkileri engellemek amacıyla İlçede belirli noktalara yerleştirilen iç mekan atık ilaç toplama kutuları ile toplanmasını sağlar.İklim Değişikliği ile Mücadele Bürosu Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
a) İklim değişikliği ile mücadele amacıyla ülkelerin ortak hareket etmelerini hedefleyen ve Türkiye’nin de taraf olduğu Paris Anlaşması kapsamında ulusal ve uluslararası iklim değişikliği ile mücadele çalışmaları doğrultusunda iklim değişikliğinin olumsuz etkilerine karşı kurumsal ölçekte ve ilçe ölçeğinde gerçekleştirilecek çalışmalar yürütür.
b) Kurumsal ölçekte su ve enerji verimliliğine yönelik sürdürülebilir kaynak kullanımını geliştirici faaliyetler yürütür.
c) Fosil yakıtlardan uzaklaşarak yenilenebilir enerji kaynaklarından faydalanılması için çalışmalar yürütür.
d) Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımına yönelik fizibilite çalışmalarının yapılması için çalışmalar yürütür.
e) Hava Kirliliği Kontrolü :
– Isınmadan kaynaklı kirliliğin kontrolü açısından ilgili yönetmelikler ve İl Mahalli Çevre Kurulu Kararları doğrultusunda yakıt, yakım ve yakma sistemlerine yönelik uygulamaları takip etmek, yürütmek ve gerekli denetim, tespit ve kontrolleri yapmak,
– Isınmadan Kaynaklanan Hava Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği doğrultusunda hava kirliliğine neden olan konut, site, okul, üniversite, hastane, resmi daireler, işyerleri, vb. yerleri denetlemek, kirlenmeye neden olan faktörleri ortadan kaldırmak için gerekli önlemleri aldırmak ve kirletenleri ilgili makamlara bildirmek,
– Kalitesiz yakıt kullanımının önlenmesi açısından, belediye sınırları içerisinde satışa sunulan yakıtların (katı ve sıvı) üretim, pazarlama ve tüketimi aşamasında her yıl İl Mahalli Çevre Kurulunca karara bağlanan yakıt programına bağlı kalınarak gerekli kontrol ve denetimlerini yapmak, kömür satış yerlerinin uygunluğunu kontrol etmek, depolama, taşıma ve satış esnasında çevre kirliliğinin oluşmaması için gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak,
– Doğalgaz kullanımını teşvik etmek için bilgilendirme çalışmaları yapmak,
– Koku ve duman şikayetlerinin değerlendirilmesine yönelik denetim ve izleme faaliyetleri yapmak
f) Toplumun farkındalığının ve bilincinin artması için iklim değişikliğinin nedenleri ve etkileri, iklim değişikliği ile mücadele yolları ve iklim değişikliğinin yaşantılarına etkisi, konularında toplumun her kesimine yönelik eğitim, atölye, kampanya, yarışma, proje vb. çalışmalar yürütmek, -
İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRÜ: HÜSEYİN YILMAZ
TELEFON: 0 216 382 3 382
İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRÜ DAHİLİ: 221
İMAR KALEMİ DAHİLİ: 222
TEKNİK ELEMANLAR DAHİLİ: 116
E-POSTA: imar@adalar.bel.tr
İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV TANIMI
1.) İmar ve Şehircilik Müdürlüğü; Adalar Belediye Başkanlığı sınırları dahilinde, 3194 sayılı İmar Kanunu’na göre Büyükşehir Belediyelerinin yönetimi hakkındaki kanun ve bu kanun uyarınca çıkarılan yönetmelikler doğrultusunda, Belediye Başkanlığına bırakılmış görevleri, Belediye Başkanı adına yürütür.
2.) İlgili mevzuata göre yapı ruhsatına esas İmar Yönetmeliğine uygun İmar Durumu tanzim eder.
3.) 3194 sayılı İmar Kanunu ve Yönetmeliği doğrultusunda, yapılanma şartları belirlenmiş yeni inşaat ve tadilat projelerini tasdik etmek. 13.07.2001 tarih 24461 sayılı Resmi Gazete’ de yayınlanarak yürürlüğe giren 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkındaki Kanun Ve Uygulama Yönetmeliği’ ne göre aranılan hususların tamamlanmasını müteakiben ruhsat işlemlerine devam eder.
4.) Proje ve eklerine göre; Yapı İnşaat ve Tadilat ruhsatı verir.
5.) İmar Kanunu’nun 21. maddesi ve İmar Yönetmeliği’nin ilgili maddesine göre Ruhsata Tabi Olmayan Basit Tamir İzni verir.
6.) İlgili mevzuatlar çerçevesinde elektrik projelerini inceler.
7.) İlgili mevzuatlar çerçevesinde makine projelerini inceler.
8.) Temel – Temel üstü ruhsatı işlemlerini yerine getirir. Ruhsat ve eklerine uygunluğu denetler.
9.) Yapı kullanma izni verir.
10.) Yıkım ruhsatı ve iskele belgesi tanzim eder.
11.) İlgili İdareler tarafından onaylı Jeolojik Raporu’ n (zemin etüdü) bilgi ve düzeninin kontrolü ile bunun doğrultusunda statik projeleri inceler.
12.) Büyükşehir Belediyesi‘nin görev ve yetki sınırları dışında kalan ve mevzuatla Belediyelere verilen görevleri yerine getirir ve yetkileri kullanır.
13.) İmar Planları’nda açıklanmış olan ve halen yürürlükte olan İstanbul Belediyesi İmar Yönetmeliği’nde yer almamış hususlarda ihtiyaca ve civarın karakterine göre uygulanacak şekli takdir ile yetkilidir.
14.) İmar Yönetmeliği ile Belediyelere bırakılmış takdir yetkilerini kullanır.
15.) Belediye içi Müdürlükler ve Kurumlar arasında, Sıhhi ve Gayri Sıhhi Müesseselerin Çalışma Ruhsatları ve Yangın Merdivenleri ile ilgili sorulan konularda İmar işlem dosyasından bilgi verir.
16.) İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, 5 mahalleden oluşan Adalar İlçesi sınırları içinde 3194 sayılı imar Kanunu ve 5393 sayılı kanunun İlçe Belediyeleri’ ne verdiği yetki çerçevesi içinde görev yapar.
17.) Belediyemizin ilçe sınırı içerisinde ihtiyaç duyabileceği bina türü, çevre düzenleme vb. projeleri hazırlamak, kendi imkanlar ile hazırlanması halinde gerekli personeli görevlendirmek, kendi imkanları ile hazırlanamayanları yasalara göre hazırlatmakla yükümlüdür.
18.) İl özel idare bütçesinden faydalanarak 2863 sayılı Kanunun 12. maddesine göre çıkarılan Taşınmaz Kültür Varlıklarının Korunmasına Ait Katkı Payına Dair Yönetmelik gereği ilçemizde bulunan Kültür Varlıklarının korunması ve değerlendirilmesi için proje yapım ve proje uygulama işleri yürütülür.
Adalar ilçesinin kentsel, tarihi dokusunun korunarak, güzelleştirerek gelecek yıllara kalıcı eserler bırakabilmek için eski eserlerin ilgili fonlar da kullanılarak restorasyon projeleri ve uygulamalarını yapmak.
19.) Belediyemize tahsisi gerçekleştirilen kamu hizmeti için kullanılacak binaların projelendirilmesinin ve uygulamasının yapılmasını sağlamak.
Güvenli, estetik ve projesine uygun yapıların oluşturulmasını sağlamak. -
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRÜ: GÖNÜL ÜLKER
TELEFON: 0 216 382 3 382
DAHİLİ: 322
PERSONEL BİRİMİ DAHİLİ: 308
E-POSTA: insankaynaklari@adalar.bel.tr
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV TANIMI
Müdürlüğümüz Muhtelif Kanunlar, tüzükler, yönetmelikler ve kararnameler doğrultusunda işlemler yapmakla yetkili ve görevli kılınmış olup, bu hizmetleri mevzuata uygun olarak, zamanında ve başarılı bir şekilde yerine getirmekten sorumludur.
-
İŞLETME MÜDÜRÜ: YEŞİM ŞENER
TELEFON: 0 216 382 3 382
DAHİLİ: 131
ÇIKARMA GEMİSİ DAHİLİ: 132
E-POSTA: isletme@adalar.bel.tr
İŞLETME VE ŞİRKET BÜROSU GÖREV TANIMI
1.) Belediye şirket, işletme ve diğer organizasyonlar ile bilgi akışı, danışma, işbirliği, kaynakların kullanımı, planlama, istihdam gibi konularda etkin bir eşgüdümün sağlanması için gerekli her türlü girişimde bulunmak,
2.) Faaliyetlerinin mevzuata, belediye politikalarına ve ticari yaşamın gereklerine uygun olup olmadığını izlemek, değerlendirmek ve sonuçlarını raporlamak ve arşivlemek,
3.) Belediye şirket, işletme ve diğer organizasyonların her türlü faaliyetlerinin halka hizmet, kaynakların optimum kullanımı, gerçek ihtiyaçlara yönelik, etkin, verimli, ekonomik, hızlı, kaliteli ve kolay ulaşılabilir olması için tespit ve öneriler yapmak,
4.) İlgili yasalara göre yürütülmesi gereken idari ve mali denetim, olağan ve olağanüstü genel kurul gibi faaliyetleri izlemek ve gerektiğinde şirket, işletme ve diğer organizasyonların yetkili organlarını bilgilendirmek,
5.) Şirket, işletme ve diğer organizasyonların her türlü iş ve işlemlerinin hesap verebilirlik, şeffaflık ve açıklık (ticari kısıtlar gözetilerek) yönlerinden izlemek,
6.) Ticari ve sektörel olarak yapılması gereken araştırma, geliştirme faaliyetlerini desteklemek,
7.) İlgili mevzuat ve yargı kararlarını güncel olarak izlemek ve şirket, işletme ve ortaklıkların yetkili organlarını bilgilendirmek,
8.) Şirket, işletme ve diğer organizasyon personelinin hizmet içi eğitimlerine ve yetkili sendikalarla ilişkilere katkı sağlamak,
9.) Şirket, işletme ve diğer organizasyonların insan kaynakları ve istihdam politikaları hakkında öneriler geliştirmek,
10.) Gelişmelere ve olanaklara göre yeni şirket yada ortaklık kurulması seçeneklerini irdelemek ve gerekçeli öneriler geliştirmek,
11.) Halihazırdaki şirket, işletme devri, satışı, tasfiyesi vb. konularında gerekli tüm iş ve işlemlerinin yürütümüne katkı sağlamak,
12.) İşbirliği yaptığı belediyelerin, üreticilerin ve birliklerin ürettikleri mal ve hizmetlerin belediye şirket ve iştiraklerince kullanımını özendiren girişimlerde bulunmak,
13.) Sosyal tesisler kurmak ve işletilmelerini sağlamak,
14.) Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.İDARİ VE MALİ İŞLER BÜROSU GÖREV TANIMI
1.) Müdürlüğün tüm yazışmalarını, gelen-giden ve zimmetli evrak kayıt ve dağıtımını yapmak; dosyalama düzeni ve Müdürlük arşivini oluşturmak,
2.) Her türlü genelge, tebliğ, yönetmelik ve Başkanlık emirlerini ilgili personele duyurmak,
3.) Personelin her türlü özlük işlerinin tam ve zamanında yapılmasını sağlamak,
4.) Müdürlüğün gider bütçe taslağını, stratejik ve çalışma planlarını, faaliyet raporlarını hazırlamak,
5.) Müdürlük hizmet binası ve eklentilerinin genel güvenliği, aydınlatma, ısıtma, haberleşme ve temizliğini sağlamak; diğer büro hizmetlerinin yürütmek,
6.) Bir harcama birimi olarak Müdürlüğün her türlü mali iş ve işlemlerini ilgili mevzuata göre yürütmek,
7.) İhale mevzuatına göre gerekli iş ve işlemleri yapmak,
8.) Müdürlüğe ait taşınır malların giriş, çıkış, kayıt, değer tespiti, hurda, sayım, devir, bakım, onarım işleri ile yönetim hesabının oluşturulması işlemlerini gerçekleştirmek,
9.) Görev alanına giren ve Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir. -
MALİ HİZMETLER MÜDÜRÜ: HACER ÖZDEMİR
TELEFON: 0 216 382 3 382
FAX: 0 216 382 34 23
DAHİLİ: 143
EMLAK, TAHAKKUK, TAHSİLAT, TAKİP: 231-232-236-145
MUHASEBE: 235
E-POSTA: malihizmetler@adalar.bel.tr
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV TANIMI
1.) Dosyaları yasa ve mevzuata uygun hazırlamak.
2.) Gelen, giden evrakları kaydetmek ve gereğini yapmak.
3.) Müdürlük memurlarının özlük hakları ile ilgili tahakkukları yapmak.
4.) Vergi ve harçlarla ilgili ihtilatı dosyaların vergi ve idare mahkemelerinde açılan davaları takip ve savunmalarını yapmak, gerek gördüğü hallerde taraf olarak duruşmalara katılmak.
5.) 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 5393 sayılı Belediye kanunlarından doğan kamu alacaklarının kanun, tüzük ve yönetmelikler doğrultusunda denetimlerini yapmak, denetim sonucuna göre gerekli tedbirlerini almak.
6.) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak.
7.) İdarenin, yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
İdarenin diğer idareler nezdinde takibi gereken mali ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
8.) Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
9.) Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek.
10.) Mali konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
11.) Müdürlüğün personel ihtiyacını tespit etmek, personelin tayini için gereken girişimi yapmak, müdürlük personeline hizmet içi eğitim yaptırmak.
Gelecekteki çalışmalara ışık tutacak analiz ve raporları hazırlamak. -
RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRÜ: FEZA GÜZEL
TELEFON: 0 216 382 3 382
MÜDÜRLÜK BÜRO DAHİLİ: 170
E-POSTA: ruhsatdenetim@adalar.bel.tr
RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV TANIMI
Ruhsat ve Denetim ile ilgili olarak alınması ve uygulanması gereken tedbirler konusunda ilgili mevzuata uygun olarak belediyelere verilen görevleri yerine getirmek ve kanuni yetkileri kullanmaya ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
– Konusuna ilişkin ilgili mevzuatlardan yararlanarak “Uygulama Yönetmelikleri” hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak,
– Çalışma konularıyla ilgili platformlarda (sempozyum, seminer, panel, fuar, vs.) Belediyeyi temsil etmek,
– Çalışma konusuyla ilgili is ve dış kurum ve kuruluşlarla ve Sivil Toplum Kuruluşlarıyla koordinasyonu sağlamak ve ortak çalışmalar yapmak,
– Ruhsat ve Denetim ile ilgili yerel ve ulusal basını takip etmek,
– Çalışma konularına ilişkin yasal mevzuat çerçevesinde her türlü denetimi gerçekleştirmek, iş ve işlemleri yürütmek,
– Yasal mevzuat değişimine ilişkin ilgili mercilerce talep edildiği veya gerek görüldüğü takdirde görüş ve öneri sunmak,
– Çalışma konularına ilişkin plan proje ve öneri geliştirmek, uygulamak,
– Birime ulasan her türlü vatandaş talep ve şikayetleriyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
– Hizmet içi eğitim almak ve uygulamak,
– Stajyer öğrencilerin mevzuat ve teknik açıdan yetişmesine katkı sağlamak,
– Belediye sınırları içerisinde açılmış olan Sıhhi, Gayrisıhhî, Umuma Açık İstirahat Ve Eğlence Yerlerinin (İlçe Belediye Yetkisinde Olanların) ruhsat yönünden tetkikini yapmak, ruhsatsız faaliyette bulunanları ruhsatlandırmak, ruhsat vasfını kaybetmiş bir işyerinin tespiti halinde ise ruhsatlandırmadaki usul çerçevesinde tetkikini yaparak iptali için gerekli çalışmaları yapmak,
– Ruhsatsız faaliyet gösteren işyerleri hakkında gerekli yasal işlemi yapmak,
– Ruhsat (Makine-Elektrik-Yerleşim) projesi gerektiren işyerlerinin projelerinin uygunluğunu teknik talimatnameye göre tetkik ettirerek tasdik etmek,
– Gerektiğinde ve ihtiyaç duyulan işyerlerine Mesul Müdürlük Belgesi ve Canlı Müzik İzin Belgesi Vermek,
– Belediye sınırları içerisinde açılmış olan Sıhhi, Gayrisıhhî, Umuma Açık İstirahat Ve Eğlence Yerlerinin (İlçe Belediye Yetkisinde Olanların) toplum ve çevre sağlığına zarar vermemesi, iş güvenliği, işçi sağlığı, gıda güvenliği ve işyerinin hijyen yönünden zamanlı zamansız denetimlerini yapmak. Denetimlerle ilgili vasıflı elemanlardan oluşan ekipler oluşturmak,
– Başkanın veya görevli Başkan Yardımcısının Başkanlığında Belediye sınırları içerisindeki tüm işyerlerinin (İlçe Belediyesinin Yetkisinde Olanların) denetiminde ilgili Müdürlüklerle koordinasyonu sağlamak, denetim ekibi oluşturmak ve denetime katılmak,
– Belediye sınırları içerisinde açılmış olan Sıhhi, Gayrisıhhî, Umuma Açık İstirahat Ve Eğlence Yerlerinin (İlçe Belediye Yetkisinde Olanların) çalışanlarına yönelik toplum ve çevre sağlığı, iş güvenliği işçi sağlığı, gıda güvenliği ve işyeri hijyeni ile ilgili olarak eğitim, seminer, panel vs. düzenlemek,
– Görevi ile ilgili her türlü yazışmaları yapmak,
– Başkana, Encümene ve Meclise teklifler sunmak. Belediyenin bu üç organınca verilen kararları uygulamak,
– Müdürlüğün yıllık bütçesini ve ücret tarifesini hazırlamak,
– Başkanlık makamınca verilen diğer görevleri yapmak. -
YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ: FEZA GÜZEL
TELEFON: 0 216 382 3 382
DAHİLİ: 102
EVRAK KAYIT: 121-122
EVLENDİRME MEMURLUĞU DAHİLİ: 124
E-POSTA: yaziisleri@adalar.bel.tr
E-POSTA: bilgiislem@adalar.bel.tr
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV TANIMI
1.) Belediye Meclisi ve Encümeninde görüşülmesi talebiyle gelen evrakları kayıt etmek, Meclis ve Encümen gündemine almak.
2.) Meclis gündemlerinin parti gruplarına(Meclis üyelerine) dağıtımını sağlamak.
3.) Meclisten çıkan kararların ilgili yasa hükümlerine dayanarak yazılmasını sağlamak ve ilgili bölümlere göndermek. Kararları yasa gereği bir sonraki toplantıda meclis üyelerine dağıtmak.
4.) Mecliste komisyonlara havale edilen evrakların, komisyonda incelendikten sonra tekrar bir sonraki gündeme girmesini sağlamak.
5.) Encümen kararlarının yazılmasını sağlamak, gereğinin yapılması ve bilgi için ilgili bölümlere göndermek.
6.) Başkanlık dışına gönderilecek evrakların kayıt edilip ilgili yerlere havalesi ve gönderilmesini sağlamak.
7.) Belediye Başkanlığı adına gönderilen evrakların ve dilekçelerin kaydının alınarak ilgili bölümlere gönderilmesini sağlamak.
8.) Belediye Başkanlığı adına gönderilecek evrakların posta işlemlerini yapmak.
9.) Asker ailesi müracaat işlemlerini yapmak.
10.) Adalardaki işyerlerine ilgili mevzuatlar doğrultusunda İşyeri Açma Ruhsatı ve Hafta Tatil Ruhsat işlemlerini yapmak.
11.) Evlendirme işlemlerini yapmak.
12.) Sivil Savunma Amirliğince belediye bünyesindeki hizmetini gerçekleştirecek.
13.) Birim arşiv hizmetini gerçekleştirmek. -
ZABITA MÜDÜRÜ: MUSTAFA DELİKANLI
TELEFON: 0 216 382 3 382
DAHİLİ: 110/111/112/113
BÜYÜKADA ZABITA BİRİMİ: 0 216 382 70 71
HEYBELİADA ZABITA BİRİMİ: 0 216 351 85 74
BURGAZADASI ZABITA BİRİMİ: 0 216 381 13 51
KINALIADA ZABITA BİRİMİ: 0 216 381 40 50
FAKS: 0 216 382 78 33
E-POSTA: zabita@adalar.bel.tr
ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV TANIMI
1.) Öncelikle beldenin düzenini, belde halkının huzurunu ve sağlığını korumak amacıyla Kanun, Tüzük ve Yönetmeliklerde kendisine verilen görevleri yapmak, ayrıca diğer kamu kurum ve kuruluşların yetki alanına giren suçları ilgili birimlere bildirmek
2.) Belediye karar organları tarafından alınan ve uygulanması istenen emir ve yasakları uygulamak, sonuçlarını izlemek ve sonuçlarını ilgili birimlere bildirmek.
3.) Belde sınırları içinde bulunan işyerlerini denetlemek.
4.) Belediyemiz hudutları dahilinde Caddeler başta olmak üzere sokak,park ve meydanlarda sağılıksız ve Belediye nizamlarına aykırı olarak seyyar satıcılara mani olmak
5.) Meclis kararları ile belirlenmiş cadde ve sokaklarda haftanın 4 günü kurulan semt pazarlarında gerekli önlemleri almak.
6.) Belediyemiz hudutları dahilinde semt pazarlarında faaliyet gösteren pazarcı esnafına tezgah Kurma Belgesi vermek ve tezgah kurma belgesi almadan faaliyet gösteren esnaflara mani olmak.
7.) Halkın alışverişini kolay ve rahatça yapabilmesi için Pazar içinde veya çevresinde faaliyet gösteren seyyar satıcılara mani olmak.
8.) Bina ve işyerlerine giriş çıkışların engellenmemesi için gerekli düzenlemeleri yapmak.
9.) Pazar kuruluş ve kaldırılış saatlerinin vatandaşın huzurunu bozmayacak şekilde gerekli düzenlemeyi yapmak.
10.) Pazar kaldırıldıktan sonra sokakların temizlik ekiplerince temizlenmesine yardımcı olmak.
11.) Fayton, yük arabalarını denetlemek ve trafik düzenini sağlamak
12.) İmar kanunu hükümlerine göre sadece her türlü izinsiz yapılan yapılara zabıt düzenlemek ve yasal işlemlerin yapılabilmesi için ilgili birimine göndermek.
13.) Bu konuda yetkili birim İmar ve Şehircilik Müdürlüğü olup, Belediye Zabıtasının görevi yalnızca İmar Kanununun ilgili maddelerinde öngörülen tahliye ve yıkımına karar alınan yerlerde Belediyenin yetkili birimlerine yardımcı olmaktır.
14.) Ruhsatsız faaliyet gösteren işyerlerinin tespitini yapmak ve tutulan zabıtların ilgili birimine sunularak Belediyemiz hudutları dahilinde ruhsatsız faaliyet gösteren ruhsata bağlanmasına yardımcı olmak,