2025 Yılı 1 Ocak – 31 Aralık Tarihleri Arasında Alınan Meclis Kararı
Karar No : 2025/01
Karar Tarihi : 06.01.2025
ADALAR BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİF ÖZÜ : Belediye Meclis Tatil Ayının Belirlenmesi.
TEKLİF : İlgi: İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 09.12.2024 tarih ve 1634 sayılı kararı.
5393 sayılı Belediye Kanununun 20. maddesi: “Belediye Meclisi her ayın ilk haftası, önceden kararlaştırıldığı günde toplanır. Meclis, resmi tatile rastlayan günlerde çalışmasına ara verebilir. Belediye Meclisi her yıl bir ay tatil kararı alabilir.” hükmüne yer vermiştir.
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinin 09.12.2024 tarih ve 1634 sayılı “2025 Yılı Meclis Çalışma Takvimi” kararı ile 2025 yılında Belediye Meclisinin bir aylık tatilinin Ağustos ayında kullanılmasına karar verildiğinden, Belediye Meclisimizce de 2025 yılında bir aylık tatilin Ağustos ayında kullanılması için karar alınmak üzere evrakın Belediye Meclisine havalesini arz ederim.
TEKLİF – KARAR : Belediye Meclisinin 9.Seçim Dönemi 2.Toplantı yılı, 2025 yılı Ocak ayı toplantılarının 06.01.2025 tarihli 1.Birleşiminde; 25.12.2024 tarih ve 2024/9/8 sayılı “Belediye Meclis Tatil Ayının Belirlenmesi” hakkındaki Başkanlık Teklifi görüşülerek, Adalar Belediye Meclisinin 2025 yılı tatil ayının Ağustos ayı olarak belirlenmesi teklifinin Teklif-Karar olarak kabulüne Oybirliği / Oyçokluğu ile karar verilmiştir.
Karar No : 2025/02
Karar Tarihi: 06.01.2025
ADALAR BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİF ÖZÜ : Denetim Komisyonu Üye Seçimi.
TEKLİF : 13 Temmuz 2005 tarih ve 25874 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren, 5393 sayılı Belediye Kanunun 25. maddesi gereği; İl ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde Belediye Meclisi, her Ocak ayı toplantısında belediyenin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile bunlara ilişkin hesap kayıt ve işlemlerinin denetimi için kendi üyeleri arasından gizli oyla ve üye sayısı üçten az beşten çok olmamak üzere bir Denetim Komisyonu oluşturulması gerekmektedir.
5393 sayılı Belediye Kanununun 25. maddesi gereği, Denetim Komisyonu üye seçiminin yapılabilmesi için evrakın Belediye Meclisine havalesini arz ederim.
TEKLİF-KARAR : Belediye Meclisinin 9. Seçim Dönemi 2. Toplantı yılı, 2025 yılı Ocak ayı toplantılarının 06.01.2025 tarihli 1. Birleşiminde; Yazı İşleri Müdürlüğünün 27.12.2024 tarih ve 13708 sayılı yazıları ile 5393 sayılı Belediye Kanunun 25. Maddesine istinaden oluşacak Denetim Komisyonunun 3 üyeden oluşmasına, yapılan gizli oylama sonucu; Mehmet Nuri KAYA (10 oy), Medine PAMUK (10 oy), Döndü AYVAZ (10 oy) alarak Denetim Komisyonu üyeliğine seçilmelerine karar verildi.
Karar No : 2025/03
Karar Tarihi : 06.01.2025
ADALAR BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİF ÖZÜ : Kadro İhdas İşlemleri (Veteriner İşleri Müdürü)
TEKLİF : 17 Aralık 2024 tarihli ve 32755 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile yapılan son değişikle; (C) Grubu: Büyükşehir İlçe Belediyeleri Norm Kadro Standartları Cetveli (C-6) grubunda bulunan Belediyemiz memur norm kadrolarına “Veteriner İşleri Müdürü” eklenerek ilgili kadronun cetveldeki şekliyle ihdas etme zorunluluğu getirilmiştir.
Bu nedenle, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun “Norm kadro ve personel istihdamı” başlıklı 49 uncu maddesindeki; “Norm kadro ilke ve standartları … Belediyenin …. Norm kadroları, bu ilke ve standartlar çerçevesinde belediye meclisi kararıyla belirlenir…” hükmüne uygun olarak hazırlanan (Ek-1) “(I) Sayılı Memur Kadro İhdas Cetveli”nin hazırlandığı şekliyle görüşülerek karara bağlaması için alınması için yazımızın Belediye Meclisine havalesini ;
Olurlarınıza arz ederim.
TEKLİF – KARAR : Belediye Meclisinin 9. Seçim Dönemi 2.Toplantı yılı, 2025 yılı Ocak ayı toplantılarının 06.01.2025 tarihli 1.Birleşiminde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün hazırladığı 26.12.2025 tarih ve 13627 sayılı “Kadro İhdas İşlemleri (Veteriner İşleri Müdürü)” hakkındaki teklifi görüşülerek, teklifin Teklif-Karar olarak kabulüne Oybirliği / Oyçokluğu ile karar verilmiştir.
Karar No : 2025/04
Karar Tarihi : 06.01.2025
ADALAR BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİF ÖZÜ : Toplu İş Sözleşmesi Yetki Verilmesi
TEKLİF : 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunun Mahalli İdarelerde Sözleşme İmzalanması başlıklı 28. Madde “Toplu sözleşme hükümleri, sözleşmenin yapıldığı tarihi takip eden iki mali yıl için geçerlidir ” ve 32. Madde (Değişik:4/4/2012-6289/22 md.) “27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 15 inci maddesi hükümleri çerçevesinde sosyal denge tazminatının ödenmesine belediyelerde belediye başkanının teklifi üzerine belediye meclisince, il özel idaresinde valinin teklifi üzerine il genel meclisince karar verilmesi halinde, sözleşme döneminde verilecek sosyal denge tazminatı tutarını belirlemek üzere ilgili mahalli idarede en çok üyeye sahip sendikanın genel başkanı veya sendika yönetim kurulu tarafından yetkilendirilecek bir temsilcisi ile belediyelerde belediye başkanı, il özel idaresinde vali arasında toplu sözleşme sürecinin tamamlanmasını izleyen üç ay içerisinde sözleşme yapılabilir ” hükümleri gereğince belirlenen esaslar dahilinde, Belediyemizde görev yapan 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamındaki memur ve 5393 sayılı Belediye Kanunun 49. Maddesine istinaden istihdam edilen sözleşmeli personele, yetkili sendika aracılığıyla sosyal denge tazminatı ödenmesi için toplu iş sözleşmesi yapmak üzere Adalar Belediye Başkanı Sayın: Ali Ercan AKPOLAT’a görevi süresince (31.03.2029 tarihine kadar) yetki verilmesi hususunda karar alınmak üzere yazımızın Belediye Meclisine havalesini;
Olurlarınıza arz ederim
TEKLİF- KARAR : Belediye Meclisinin 9. Seçim Dönemi 2.Toplantı yılı, 2025 yılı Ocak ayı toplantılarının 06.01.2025 tarihli 1.Birleşiminde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün hazırladığı 26.12.2025 tarih ve 13643 sayılı “Toplu İş Sözleşmesi Yetki Verilmesi” hakkındaki teklifi görüşülerek, teklifin Teklif-Karar olarak kabulüne Oybirliği/Oyçokluğu ile karar verilmiştir.
Karar No : 2025/05
Karar Tarihi : 08.01.2025
ADALAR BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİF ÖZÜ :Huzur Hakkı Ödeneği
TEKLİF : 5393 Sayılı Belediye Kanununun 32. Maddesinde “Meclis başkan ve üyelerine, meclis ve komisyon toplantılarına katıldıkları her gün için, 39 uncu madde uyarınca belediye başkanına ödenmekte olan aylık brüt ödeneğin günlük tutarının üçte birini geçmemek üzere meclis tarafından belirlenecek miktarda huzur hakkı ödenir. Huzur hakkı ödenecek gün sayısı, 20, 24 ve 25 inci maddelerde belirtilen toplantı günü sayısından fazla olamaz ve meclis üyelerine aynı gün için birden fazla huzur hakkı ödenemez.” hükmüne istinaden;
5393 Sayılı Belediye Kanununun 32. Maddesi uyarınca, 2025 mali yılında uygulanacak Belediye Meclis ve İhtisas Komisyonu Üyelerine ödenecek huzur hakkı ödeneğinin belirlenmesi için yazımızın Belediye Meclisi’ne havalesi hususunu;
Olurlarınıza arz ederim.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ : Adalar Belediye Meclisinin 2025 yılı Ocak Ayı Meclis Toplantılarının 06.01.2025 tarihli 1.Birleşiminde komisyonumuza havale edilen İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün 26.12.2024 tarih ve 13617 sayılı “Huzur Hakkı Ödeneği” hakkındaki teklifi görüşülerek, Meclis başkan ve üyelerine, meclis ve komisyon toplantılarına katıldıkları her gün için, 39. Madde uyarınca Belediye Başkanına ödenmekte olan aylık brüt ödeneğin günlük tutarının üçte biri olarak belirlenmesi komisyonumuzca Oybirliği/Oyçokluğu ile uygun görülmüştür.
Meclise arz ederiz.
KARAR : Belediye Meclisinin 9. Seçim Dönemi 2. Toplantı yılı, 2025 yılı Ocak ayı toplantılarının 08.01.2025 tarihli 2. Birleşiminde Plan ve Bütçe Komisyonunun 07.01.2025 tarih ve 2025/09/01 sayılı “Huzur Hakkı Ödeneği” hakkındaki raporu görüşülerek, teklifin kabulüne Oybirliği/Oyçokluğu ile karar verildi.
Karar No : 2025/06
Karar Tarihi : 08.01.2025
ADALAR BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİF ÖZÜ : Meclis Üyesi Başkan Yardımcısı Aylık Ödeneğinin Belirlenmesi
TEKLİF : 5393 Sayılı Belediye Kanununun 49. Maddesindeki “ Norm kadrosunda belediye başkan yardımcısı bulunan belediyelerde norm kadro sayısına bağlı kalınmaksızın; belediye başkanı, zorunlu gördüğü takdirde, nüfusu 50.000’e kadar olan belediyelerde bir, nüfusu 50.001-200.000 arasında olan belediyelerde iki, nüfusu 200.001-500.000 arasında olan belediyelerde üç, nüfusu 500.000 ve fazla olan belediyelerde dört belediye meclis üyesini belediye başkan yardımcısı olarak görevlendirebilir. Bu şekilde görevlendirilen meclis üyelerine belediye başkanına verilen ödeneğin 2/3’ünü aşmamak üzere belediye meclisi tarafından belirlenecek aylık ödenek verilir ve taleplerine göre bir sosyal güvenlik kurumu ile ilişkilendirilir. Bu şekilde görevlendirme, memuriyete geçiş sözleşmeli veya işçi statüsünde çalışma dahil ilgililer açısından herhangi bir hak teşkil etmez ve belediye meclisinin görev süresini aşamaz. Sosyal güvenlik prim ve benzeri giderlerden kurum karşılıkları belediye bütçesinden karşılanır .” hükmüne istinaden;
Belediye Meclis Üyesi arasından görevlendirilecek olan Meclis Üyesi Başkan Yardımcılarının aylık ödenek tutarının belediye başkanına verilen ödeneğin 2/3’nü aşmayacak şekilde belirlenmesi için yazımızın Belediye Meclisi’ne havalesi hususunu;
Olurlarınıza arz ederim.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ : Adalar Belediye Meclisinin 2025 yılı Ocak Ayı Meclis Toplantılarının 06.01.2025 tarihli 1.Birleşiminde komisyonumuza havale edilen İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün 26.12.2024 tarih ve 13615 sayılı “Belediye Meclis Üyesi Başkan Yardımcısı Ödeneği” hakkındaki teklifi görüşülerek, 5393 Sayılı Belediye Kanununun 49. Maddesi 7. Paragrafına istinaden; bu şekilde görevlendirilen meclis üyelerine belediye başkanına verilen ödeneğin 2/3’ü olarak belirlenmesi komisyonumuzca Oybirliği/Oyçokluğu ile uygun görülmüştür.
Meclise arz ederiz.
KARAR : Belediye Meclisinin 9. Seçim Dönemi 2. Toplantı yılı, 2025 yılı Ocak ayı toplantılarının 08.01.2025 tarihli 2. Birleşiminde Plan ve Bütçe Komisyonunun 07.01.2025 tarih ve 2025/09/02 sayılı “Meclis Üyesi Başkan Yardımcısı Aylık Ödeneğinin Belirlenmesi” hakkındaki raporu görüşülerek, teklifin kabulüne Oybirliği/Oyçokluğu ile karar verildi.